Investigating Iraqi College Students\' Difficulties in Learning English Literature
Abstract
This study investigates Iraqi college students\' difficulties in learning English literature to enhance their ability and motivation to learn English literature. This study tackles issues revealed during the implementation of English literature as a separate academic subject in Iraqi universities\' curricula. Presently, English is the language of the world\'s largest community, identifying its position as the communication medium in practically all fields, including education and computers, trade and commerce, science and technology, business, entertainment, politics, agriculture, international and bilateral relations, economic affairs, etc. Everyone in today\'s fast-changing world recognizes the extent and relevance of English. English is the native language of nations such as the United States, the United Kingdom, South Africa, Australia, and others in Europe, but it is a second or foreign language in countries such as Iraq, the Gulf countries, and others in Asia. English has spread at a faster rate in Iraq. yet there are several problems in teaching and studying it. A variety of courses, training programs, workshops, and encounters are available to help overcome these obstacles. In the subject of teaching and learning English, several methods, strategies, and approaches have emerged, and their implementation has been continuing for many years. In the beginning, when learning English became the main topic in schools and colleges, English literature was used as a major tool to learn English. To this day, in the majority of Iraqi universities, it has developed as a greater and more effective method of teaching and learning the English language. The present study discusses the disclosure of an old strategy to learn English with fresh (modern) viewpoints, emphasizing how this approach helps teach-learn the English language in the present situation with an explanation.
هتدف هذه الدراسة إىل التقيص عن الصعوبات التي تواجه طلبة اجلامعات العراقية يف تعلم
األدب اإلنجليزي لتعزيز قدرهتم وحتفيزهم عىل تعلم األدب اإلنجليزي. تتناول هذه الدراسة
ً عددا من القضايا التي تم الكشف عنها أثناء تطبيق األدب اإلنجليزي كموضوع أكاديمي
منفصل يف مناهج اجلامعات العراقية . يف الوقت احلارض ، اللغة اإلنجليزية هي من اكرب
ًا ، بام يف
لغات املجتمع يف العامل ، حيث حتدد مكانتها كوسيلة اتصال يف مجيع املجاالت تقريب
ذلك التعليم وأجهزة الكمبيوتر والتجارة والعلوم والتكنولوجيا واألعامل والفيه والسياسة
والزراعة والعالقات الدولية والثنائية ، الشؤون االقتصادية ، وما إىل ذلك ، يدرك اجلميع يف
العامل مدى التغري الرسيع وأمهية اللغة اإلنجليزية. اللغة اإلنجليزية هي اللغة األم لدول مثل
الواليات املتحدة االمريكية واململكة املتحدة وجنوب إفريقيا وأساليا وغريها يف أوروبا
، لكنها اللغة الثانية أو أجنبية يف دول مثل العراق ودول اخلليج وغريها يف آسيا. انترشت
اللغة اإلنجليزية بمعدل رسيع يف العراق لكن هناك عدة مشاكل يف تدريسها ودراستها.
تتوفر جمموعة متنوعة من الدورات والربامج التدريبية وورش العمل واللقاءات للمساعدة
يف التغلب عىل هذه العقبات. يف موضوع تعليم وتعلم اللغة اإلنجليزية ، ظهرت عدة طرق
واساتيجيات ومناهج ، واستمر تنفيذها لسنوات عديدة. يف البداية ، عندما أصبح تعلم اللغة
اإلنجليزية املوضوع الرئييس يف املدارس والكليات ، تم استخدام األدب اإلنجليزي كأداة
رئيسية لتعلمها. حتى يومنا هذا ، يف غالبية اجلامعات العراقية تطورت كطريقة أكرب وأكثر
فاعلية لتعليم وتعلم اللغة اإلنجليزية. تناقش هذه الدراسة الكشف عن اساتيجية قديمة
لتعلم اللغة اإلنجليزية مع وجهات نظر جديدة )حديثة( ، مع الكيز عىل كيف يساعد هذا
النهج يف تعليم وتعلم اللغة اإلنجليزية يف الوضع احلايل مع تفسريها.
استنتجت الدراسة أن منهج األدب اإلنجليزي حيتاج إىل التغيري ليأخذ يف احلسبان مدى
قدرة الطلبة عىل التحدث والكتابة. جيب إعادة النظر فيه بطريقة تركز عىل املهارات اللغوية
أكثر من النمو األديب.